R&V Blog

Gyümölcsök jótékony hatásai

Takács Barbara
Takács Barbara
2022.08.12 13:00
Gyümölcsök jótékony hatásai

Már jócskán élvezzük a nyár szépségét, s ebbe beletartozik az egymás után érő finom, zamatos gyümölcsök ízének élvezete is.

Micsoda felemelő érzés, mikor az ember végigmegy a saját birtokán, s egymás után takarítja be a finomabbnál finomabb gyümölcsöt, s konstatálja, hogy a sok fáradozásnak meglett az eredménye!

Nyár közepén már igazán izgalmas és színes gyümölcssalátákat lehet készíteni, akár kerti partik hűsítő fénypontja lehet egy jól behűtött dinnyesaláta is.

De miért is jó dolog a gyümölcsök fogyasztása?

Mert fontos vitamin és ásványi anyag források, mint például C- vitamin, folát, magnézium és kálium, valamint rost található bennük, amik köztudottan hasznos összetevők a jól működő emésztés szempontjából.

Napi 4 adag (400g) zöldség/gyümölcsből egy adag legalább nyersen történő fogyasztása ajánlott- mert hő hatásásra veszítenek értékeikből-, ráadásul minél színesebb formában, mert a különböző színű gyümölcsök különböző vitaminokat, ásványi anyagokat rejtenek.

A citrom, a bogyós gyümölcsök, narancs magas C- vitaminnal rendelkezik, banánban pedig a kálium található meg magasabb mennyiségben.

Folyadéktartalmuk is jelentős, így a napi folyadékbevitelhez hozzájárulnak.

Étrendbe való iktatásuk esetén figyelembe kell venni az adott gyümölcsök szénhidrát tartalmát, és felszívódását különböző betegségek esetén, mint például inzulinrezisztencia, cukorbetegség. Néhány gyümölcsöt említek, melyek magas szénhidráttartalommal bírnak: banán, körte, szőlő, szilva, némely barack, füge.

 

Nyári melegben jó ötlet lehet a fent említett dinnyesaláta, melynek receptje itt található :

Hozzávalók:

4 dkg görögdinnye, 30 dkg Feta sajt, 2 fej lilahagyma, bors, olíva olaj, mentalevelek

  1. A dinnyét elfelezzük, óvatosan kivájjuk a húsát, felkockázzuk, és hideg vízben kimossuk belőle a dinnyemagokat.
  2. A fetát felkockázzuk, a lilahagymát megpucoljuk és vékonyan felkarikázzuk. A dinnyét, a fetát és a hagymát rétegesen visszatesszük a kivájt héjba, közé mentaleveleket tépkedünk.
  3. Lehűtjük, és frissen őrölt borssal tálaljuk, kevés olívaolajjal meglocsolva, valamint mentával díszitjük.

 

Forrás recept: www.mindmegette.hu